Oferta szkoleń

Terapia Bawioralna w teorii i w praktyce

III modułowe szkolenie bazowe

  • Czas: 45 godzin ( dydaktyczne )
  • 2 weekendy pt-sob-niedz.
  • Koszt szkolenia: 1000 zł od osoby

To szkolenie uprawnia do dalszego szkolenia ma terapeutę behawioralnego z certyfikatem bezterminowo ważnym.

Szkolenie jest przygotowane dla osób pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie, z autyzmem, z trudnymi zachowaniami. Dla psychologów, pedagogów, terapeutów, logopedów, rodziców i każdego kto pracuje z uczniami o specjalnych potrzebach. Kursanci otrzymują materiały szkoleniowe oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. W czasie szkolenia są prowadzone zajęcia warsztatowe oraz pokazywany jest materiał filmowy.

Treść szkolenia:

  • Historia myśli behawioralnej i rozwój SAZ w Polsce
  • Cele Stosowanej Analizy Zachowania
  • Autyzm w terapii behawioralnej
  • Zasady etyczne w pracy z osobami ze spektrum autyzmu.
  • Metody i narzędzia do redukcji zachowań niepożądanych.
  • Analiza funkcjonalna zachowań niepożądanych.
  • Charakterystyka zachowań niepożądanych:
  • Motywowanie : budowanie gospodarki żetonowej oraz kontakty behawioralne
  • Praca nad zachowaniami trudnymi: działania proaktywne i reaktywne
  • Opracowanie programów do redukcji zachowań niepożądanych na wybranych przypadkach
  • Podstawowe techniki uczenia: plany aktywności i łańcuchy zachowań.
  • Uczenie izolowanych prób i uczenie incydentalne
  • Wprowadzenie do terapii dziecka z autyzmem: wczesna interwencja.
  • Metody i narzędzia do pracy nad budowaniem programów edukacyjnych
  • Podpowiedzi i ich wycofywanie
  • Kontrola bodźcowa
  • Zasady pisania programów edukacyjnych.
  • Nauka zachowań werbalnych u dzieci z autyzmem: skrypty
  • Nauka kształtowania zachowań społecznych u dziecka z autyzmem

 

Osoba prowadząca szkolenie:

mgr Beata Ignaczewska
certyfikowany superwizor Stosowanej Analizy Zachowania

 

UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA I Z AUTYZMEM WYSOKOFUNKCJONUJĄCYM W PRZEDSZKOLU I SZKOLE 

SZKOLENIE JEST ADRESOWANE DO:

  • rad pedagogicznych szkół publicznych i niepublicznych oraz integracyjnych;
  • do nauczycieli, terapeutów, pedagogów specjalnych, psychologów zainteresowanych efektywnymi metodami edukacji i terapii osób z Zespołem Aspergera i z autyzmem wysoko funkcjonującym,
  • do osób pragnących poznać podstawy diagnostyki.

CELE SZKOLENIA:

  • przedstawienie problematyki Zespołu Aspergera i autyzmu wysoko funkcjonującego w środowisku szkolnym i domowym.
  • zapoznanie się z metodami pracy i ich praktycznym wykorzystaniem w przedszkolu, szkole oraz w domu.
  • Przegląd narzędzi diagnostycznych.

PROGRAM SZKOLENIA:

  • Charakterystyka funkcjonowania z Zespołem Aspergera i autyzmem wysokofunkcjonującym z uwzględnieniem funkcjonowania dziecka w poszczególnych obszarach (intelekt,emocje, funkcjonowanie społeczne, komunikowanie się,specyficzne zainteresowania).
  • Strategie nauczania:ustalenie celów nauczania, wsparcie organizacyjne dobór treści, metod i form pracy.
  • Możliwości wykorzystanie na lekcji technik rozwijających motywację
  • Radzenie sobie z problemami występującymi u dzieci z Zespołem Aspergera i z autyzmem wysokofunkcjonującym najczęściej pojawiającymi się w przedszkolu, szkole oraz w domu.
  • Rola „nauczyciela-cienia” w przedszkolu i szkole

Czas: 15 godz. dydaktycznych
Koszt: 450 zł

 

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH – TUS

Zajęcia mające na celu rozwijanie kompetencji społecznych w tym rozpoznawania i reagowania na swoje i cudze emocje, dobrej komunikacji czy współpracy w grupie. Podopieczni uczą się zachowań akceptowalnych społecznie przez obserwacje poprawnych strategii, wielu ćwiczeniom dopasowanym do możliwości psychofizycznych dzieci oraz odnoszenie sukcesów. Sesje odbywają się 2 raz w tygodniu w małych grupach od 3 do 7 osób.

DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy psychologów, pedagogów, logopedów, nauczycieli kształcenia specjalnego, kadr poradni psychologiczno-pedagogicznej, terapeutów (w szczególności dla osób pracujących z dziećmi i młodzieżą z diagnozą autyzmu i Zespołu Aspergera)

PROGRAM SZKOLENIA:

  • Umiejętności społeczne – termin/definicja.
  • Trener – osoba prowadząca zajęcia.
  • Dobór do grup.
  • bazowe: kontrola poleceniowa, współdzielenie pola uwagi, naśladowanie, komunikacja, zabawa.
  • Organizacja grupy.
  • Motywacja.
  • Wzmocnienia.
  • Gospodarka żetonowa i systemy punktowe.
  • Kontrakty behawioralne.
  • Sposoby uczenia umiejętności społecznych – metody i techniki.
  • Podpowiedzi.
  • Formy pracy.
  • Opracowanie tematu spotkania.
  • Omówienie dostępnej literatury

Czas: 9 godz. dydaktycznych
Koszt: 350 zł