ADHD – PODTYP Z DOMINUJĄCĄ NADPOBUDLIWOŚCIĄ PSYCHORUCHOWĄ

  • Chodzi po pomieszczeniach, wspina się na meble
  • Ma trudności ze spokojnym bawieniem się lub odpoczywaniem (odpoczywa też w biegu
  • Ma nerwowe ruchy rąk lub stóp
  • Jest stale w ruchu, niezmordowane
  • Szybko nudzi się
  • Łatwo się zniechęca
  • Jest nadmiernie gadatliwe, hałaśliwe
  • Wyrywa się do odpowiedzi zanim pytanie zostanie sformułowane
  • Odpowiada na każde pytanie nauczyciela, nawet te skierowane do innego ucznia
  • Dziecko ma kłopoty z zaczekaniem na swoją kolej
  • Często przeszkadza lub przerywa innym ( wtrąca się do zabawy lub rozmowy )
  • Ukończona przez dziecko praca jest często niezadowalająca
  • Domaga się natychmiastowej gratyfikacj
  • Ma problemy z dostrzeganiem sygnałów społecznych
  • Dziecko wstaje z miejsca w czasie lekcji lub innych sytuacjach wymagających spokojnego siedzenia

ADHD - PODTYP Z DOMINUJĄCYM BRAKIEM KONCENTRACJI UWAGI

  • Dziecko nie lubi zajęć wymagających koncentracji uwagi ( odrabianie lekcji, nauka w szkole )
  • Popełnia niefortunne błędy ( źle przepisują cyfry, liczby )
  • Nie kończy zadań
  • Nie stosuje się do podawanych stopniowo instrukcji, jednak nie z powodu przeciwstawiania się lub ich niezrozumienia
  • Nie zwraca uwagi na szczegóły
  • Ma trudności z zorganizowaniem sobie pracy lub zabawy
  • Wciąż coś gubi
  • Ma bałagan na biurku, problemy z pakowaniem
  • Wymaga nieustannego przypominania
  • Łatwo się rozprasza pod wpływem bodźców zewnętrznych
  • Nie wywiązuje z obowiązków
  • Robi wrażenie zmęczonego
  • Może osiągać słabe wyniki w nauce

ADHD – PODTYP MIESZANY

U dziecka występują zarówno:

  • objawy niepokoju ruchowego
  • słaba kontrola impulsów
  • objawy zaburzeń koncentracji uwagi